Szervezeti diagnózis

Talán már Ön is volt olyan helyzetben, amikor azt érezte, hogy nincs rendben az egészségügyi állapota, de nem tudta megmondani mi a baja. Tüneteket érzékelt magán, egy kicsit megemelkedett a hőmérséklete, bágyadt volt, étvágytalan satöbbi. De ezek alapján nem lehetett pontosan beazonosítani, hogy milyen kezelést lenne érdemes alkalmazni. Ezért ilyenkor nyilván felkeresünk egy szakembert.

Ugyanezt az analógiát mondhatjuk el egy cég életében. amikor csak azt érezzük, hogy döcögősen mennek a folyamataink, elég sok konfliktus van a szervezeten belül vagy esetleg ügyfelekkel; a társosztályok között nem megfelelő a belső kommunikáció és ezért nem megfelelő minőségben vagy késve kerülnek átadásra teljesítések. Ahhoz, hogy pontosan lássuk, hogy hol is van a probléma nagyon nagy segítséget nyújt egy megfelelő szakember által elvégzett szervezeti audit vagy felmérés.

Ebben a szolgáltatásunkban az Ön igényeire tudunk összeállítani egy auditot, melynek részei nagyon széles spektrumot ölelnek fel: egyéni interjúktól, online kérdőíveken keresztül, komplett, egész céget érintő hálózatkutatásig bezárólag. 

Mire tudja használni az eredményeket?

  • Komplett képzési tervek kidolgozására;
  • HR stratégiák kialakítása, motivációs rendszerek újrahangolása;
  • Munkakörök pontos definiálására;
  • Szervezeten belüli működési anomáliák beazonosítására;
  • Egyéni és csoportos fejlesztések tartalmi elemeinek kialakítására.

Egy jól kidolgozott diagnózisnak az az egyik előnye, hogy közép-, hosszú távon pénzt tud megtakarítani a vállalkozás számára azáltal, hogy nagyon célzottan tudunk egy területtel foglalkozni. Például nem kell – adott esetben – egy sokkal nagyobb létszámot tréningezni, mondjuk kommunikációs témában, ha látjuk azt, hogy egy adott kör számára kell csak ezt a készséget fejleszteni. Nem kell az egész céget bevonni a szervezetfejlesztési projektbe, amikor látjuk, hogy csak egy társosztálynak a folyamatait kell átdolgozni. Ezáltal csökkennek a szakértői napok és így megtakarításit tudunk elérni képzési büdzsén. Illetve azokat a guruló forintokat, amik adott esetben a nem megfelelő működés miatt veszteségként jelentkeznek, képesek vagyunk beazonosítani és csökkenteni egy ilyen folyamat végére.

A KÉPZÉS RÉSZLETEI

Típusa: szervezeti audit

Megvalósulás: személyes interjúk, online vezérelt elégedettségi felmérés vagy hálózatkutatás, kérdőívek, tesztek

Résztvevői létszám: minimum 20 fő

Milyen helyzetekben ajánljuk:
Éves képzési tervek előkészítésénél
Új menedzsment kialakításánál
Szervezetfejlesztési folyamatok előkészítésénél
Adott esetben cégfelvásárlás vagy egyesülések kapcsán

TRÉNER
Győrfi Péter

Győrfi Péter
szervezetfejlesztési szakértő