Legyél a területed, iparágad influenszere, véleményformálója, megmondó embere, sztárja, guruja, véleményvezére, vagy személyes márka, énmárka, szakértő, iparági szakértő – sok nevet aggathatunk rá, de a lényeg ugyanaz.
A kommunikáció digitalizációja új trendet hozott magával: a cégek már nem kerülhetik el a transzparens működést.
Az emberek egyre ügyesebben és tudatosabban használják az internetet. Megnéznek a Google-ban, a közösségi médián, elolvassák az értékeléseidet, a referenciáidat, a rólad szóló visszajelzéseket, összehasonlítanak a konkurenciával, informálódnak.
A manipulációra épített marketing egyre kevésbé működik.
Minél transzparensebben, nyitottabban és őszintébben működsz, hosszú távon annál jobban tudsz érvényesülni.
Milyen értékrendet vall az alapító, milyen a személyisége, mi motiválja, mi a fontos a számára, mik a mozgatórugói? Azok a cégek fogják megtalálni a helyüket ebben az új fogyasztói kultúrában, amelyek hajlandóak a transzparens működésre.
De mire lesz szükség ahhoz, hogy felépítsük magunkat mint saját iparágunk szakmai influenszerét?
Először is szükséged van egy stratégiára
A személyes márkaépítés megkíván némi önismeretet.
Tudnod kell, hogy a te személyiségedben melyek azok az értékek vagy karakterjegyek, amelyeket önazonosan tudsz képviselni a kommunikációdban.
Nem kell semmit színlelni, vagy egy szintetikus személyiséget kialakítani – abból főzünk, amink van.
Másrészről pedig szükség lesz egy márka- és kommunikációs stratégiára is. A személyes márkastratégia kis mértékben hasonlít a hagyományos marketing- és márkastratégiára, azzal a markáns különbséggel, hogy ebben az esetben a portéka te vagy, tehát a te személyiségedet kell „eladnunk”. Ezért nem húzhatók rá, úgy ahogy vannak, a márkaépítés hagyományos elemei, mivel egy elő emberről van szó, aki fejlődik, változik, tanul, hibázik.
Szükség van hozzá még a szakmád és a piacod, valamint a célközönséged beható ismeretére. Minél jobban átlátod a piacod, a célközönséged, annál áthatóbb lesz a kommunikációd. Nagyon fontos a széles és mély piacismeret.
Ezeket az alapköveket kell lefektetni, mielőtt nekilátsz a márkaépítés operatív részének. Ha nem vagy biztos benne, hogy ezt hogyan kell, keress meg egy szakembert.

Aztán adj hozzá két marék innovatív gondolkodást
Ha személyes márkává szeretné válni a piacodon, akkor szembe kell nézned azzal, hogy a szakmai véleményformáló státuszát csak az fogja kiérdemelni, akinek tényleg van egy előremutató, innovatív látásmódja. Nyílván azokat az embereket fogják követni, akik élen járnak a saját területükön. Mernek reformálni, újragondolni, kitalálni, vagy ellentmondani piaci berögzültségeknek. Egy személyes márka kisebb-nagyobb mértékben a saját területének forradalmára. Menj elöl, és akkor majd lesznek követőid. A nevében is benne van: ők követnek, te vezetsz.